<< Novice

Zelena Ledina

24. 11. 2025 | ,

V četrtek, 20. 11. 2025, so ledinci zvezke in učbenike za nekaj ur potisnili v kot ter se posvetili raziskovanju različnih tem trajnostnega načina življenja na tradicionalnem projektnem dnevu, imenovanem Zelena Ledina.

Dijaki 1. letnika so najprej prisluhnili predavanju humanitarke Jane Dular Wang’ombe, ki nudi pomoč otrokom in ženskam v Afriki, potem pa snovali prostovoljski projekt, ki ga mora izvesti vsak oddelek do marca 2026. Dijaki 1. b so se odločili, da bodo zbirali igrače in napisali voščilnice za otroke, ki se zdravijo v pediatrični kliniki.

V 2. letniku so raziskovali vpliv oblačil na okolje in možnosti za krožno gospodarstvo. Nekateri so šli na teren in intervjuvali mimoidoče ali pa obiskali ustanove, ki se ukvarjajo s ponovno uporabo oblačil, drugi pa so prek spleta raziskovali, kaj je greenwashing, kakšen je vpliv hitre mode na okolje in v kakšnih delovnih razmerah so oblačila proizvedena. Svoje ugotovitve so predstavili sošolcem.

Dijaki 3. letnika so raziskovali, kako embalaža vpliva na ceno izdelka, ter preučevali prisotnost aditivov v živilih in njihovo morebitno škodljivost. Ledincem svetujejo: Naj vas pri nakupovanju ne zapelje privlačna embalaža!

Ker je pred dijaki 4. letnika pomembna odločitev, kaj in kam po maturi, so spoznavali, kaj vse vpliva na njihovo odločitev za nadaljnje izobraževanje, v drugem delu pa so prisluhnili dr. Sabini Žnidaršič iz Visokošolske prijavno-informacijske službe Univerze v Ljubljani. Na koncu je sledil zanimiv pogovor s štirimi nekdanjimi ledinci, zdaj uspešnimi študenti in mladimi zaposlenimi: Petro Bizilj, Petjo Škufca, Luko Batičem in Luko Pavlovičem. Za njihov obisk in dragocene misli se jim iz srca zahvaljujemo in jim želimo vse dobro.

Jana Dular Wang'ombe predava dijakom v mali telovadnici šole.
Dva dijaka pred razredom na projekcijskem platnu kažeta, kje v Ljubljani so trgovine z rabljenimi oblačili.
Dijaki sedijo v skupinah po štirje okrog miz v učilnici. Pripravljajo se na skupinsko delo.
Dijaka stojita pri projekcijskem platnu v učilnici in predstavljata ugotovitve svoje raziskave o paradižnikih.
Skupinska fotografija dijakov v učilnici.
Po štirje dijaki delajo v skupinah. Sedijo za mizami v učilnici, na mizah so listi, ki jih izpolnjujejo.